FAQ

Här hittar du många av de frågor du möjligen behöver svar på. Om du inte hittar bra svar är du välkommen att kontakta oss på info@mized.se 

Hur fungerar Mized?

I Mized finns massor av färdiga träningsprogram inom olika områden, t ex styrketräning, löpning eller simning.

 

Du väljer ett valfritt program som du sedan följer för att få successiv progression i din träning, steg för steg mot dina mål. Det gör att appen inte bara ger dig övningar utan även successivt utvecklar dig och din träning.

 

Du kan följa var du befinner dig i din programmering och du kan också se filmer på hur specifika övningar ska utföras och du kan också dokumentera din träning.

 

Mized är din PT i fickan!

Hur skaffar jag Mized?

Du laddar ned Mized där du brukar skaffa dina appar, t ex AppStore eller Google Play. Appen är gratis. Välj sedan vilken typ av abonnemang du vill ha för att få tillgång till programmen i appen.

På vilka enheter fungerar Mized?

IOS

  • Skapad för iOS 8 (och senare versioner) 
  • Kompatibel med iPhone 5 och senare versioner.

Android

  • Skapad för Android 4.2 och senare versioner 
  • Kompatibel med bland andra följande telefonmodeller (och senare versioner av dessa): Samsung Galaxy S4, LG G2, Google Nexus 4, HTC One (m7), Sony Experia Z3 och Motorola Moto G5.

Det går inte att föra över ett abonnemang från Android till iOS (eller omvänt) utan du behöver starta en ny prenumeration på den nya enheten. 

 

Vad kostar Mized?

Själva appen är gratis att ladda ned från t ex AppStore eller Google Play. I gratisversionen av appen har du endast tillgång till ett par träningsprogram, som visar dig hur appen fungerar. För att få tillgång till hela Mized, inklusive samtliga träningsprogram, behöver du ett Premium-abonnemang.

 

Du kan prenumerera på Mized på tre olika sätt:

  • Ett löpande abonnemang för 139:- per månad 

  • Ett 3 månaders abonnemang för 299:- 

  • Ett 12 månaders abonnemang för 995:-

Vilka betalningsalternativ finns?

Du kan betala Mized på tre olika sätt:

1. Löpande abonnemang för 139:- per månad

2. Ett 3 månaders abonnemang för 299:-

3. Ett 12-månaders abonnemang för 995:-

 

All förändring av prenumerationstyp sker inne i ditt konto på AppStore/GooglePlay, så om du t ex börjar med en 3-månaders abonnemang och är nöjd kan du sedan enkelt ändra till en 12-månaders abonnemang.  

 

Hur fungerar betalningen?

Betalningen för Mized sker automatiskt via det konto- eller kreditkort som du har registrerat hos iTunes eller Google Play. 

 

Ditt abonnemang blir kopplad till ditt Apple-ID eller Google-konto. Du kan i alla dina enheter som är knutna till ditt Apple-ID eller Google-konto logga in med din användare och komma åt din träning. Om du loggar in i appen på en ny telefon behöver Premium-användare återställa köpet för att sedan aktivera Premium igen. All data kring din användare finns sparad i loggen och syns när du väl loggat in igen.

Hur ändrar jag mina betalningsuppgifter?

För Apple-användare så sker alla förändringar av betalningsuppgifter (t ex byte av kreditkort) direkt inne i iTunes-Store & App Store via ditt personliga Apple ID-konto. Du ändrar betalningsuppgifterna för ditt Apple-ID på din iPhone genom att gå in i ”Inställningar” och följer sedan dessa steg:

1. Välj 'iTunes och App Store'

2 . Välj ”Apple-ID”

3. Välj ”Visa Apple-ID” in pop up-fönstret (du kan behöva logga in)

4. Tryck på ”Betalningsinformation” och uppdatera dina uppgifter

 

För Google-användare så sker alla förändringar av betalningsuppgifter (t ex byte av kreditkort) direkt inne i Google Play, via ditt personliga Google ID-konto. Du ändrar de betalningsuppgifter som du har kopplade till ditt Google-ID genom att följa denna https://support.google.com/googleplay/answer/4646404?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=en

Hur får jag kvitto?

När ett köp görs av en Apple-användare så genereras ett mail som skickas till den epost som du har kopplad till ditt Apple ID-konto. Alla går att se inne i iTunes-Store & App Store via ditt personliga Apple ID-konto, och du kan hämta information om din köphistorik genom att KLICKA HÄR

 

När du gör ett köp på Google Play skickas en e-postbekräftelse med information om beställningen till det Google-konto som du använde vid köpet. Du kan hämta information om din köphistorik genom att KLICKA HÄR

 

 

Finns det någon bindningstid?

Din bindningstid kan vara antingen 1, 3 eller 12 månader, beroende på vilket betalningsalternativ du har valt . Om du inte väljer att säga upp Mized, så förnyas din prenumeration automatiskt beroende på vilken typ av abonnemang du har:

1. Löpande abonnemang förnyas en månad i taget efter utgången period.

2. Ett 3 månaders abonnemang förnyas automatiskt 3 månader i taget efter utgången period.

3. Ett 12 månaders abonnemang förnyas automatiskt 12 månader i taget efter utgången period.

Hur säger jag upp Mized?

För Apple-användare:

Alla förändringar av dina prenumerationer sker direkt inne i iTunes Store & App Store via ditt personliga Apple ID-konto. För att ändra dessa gör du så här: På din iPhone går du in i ”Inställningar” och följer sedan dessa steg:

 

1. Välj "iTunes och App Store"

2 . Välj ”Apple-ID”

3. Välj ”Visa Apple-ID” i pop up-fönstret

4. Välj ”Prenumerationer”

5. Hitta din prenumeration på Mized och välj ”Ändra”

6. Välj ”Avsluta prenumeration”

 

För Android-användare:

Alla förändringar av dina prenumerationer sker i Google Play Store. För att ändra dessa gör du så här:

1. Gå in i Google Play Store

2. Klicka på ”Meny” / ”Mina appar” / ”Prenumerationer”

3. Hitta din prenumeration på Mixed och klicka på den

4. Välj ”Avsluta”

Hur länge har jag tillgång till Mized?

Själva Mized-appen har du alltid tillgång till, utan kostnad. Ditt val av abonnemang avgör sedan i vilken utsträckning du har tillgång till samtliga träningsprogram eller ej.

 

Det går inte att föra över ett abonnemang från Android till iOS (eller omvänt) utan du behöver starta en ny prenumeration på den nya enheten. Stöter du på eventuella problem med detta kan du kontakta support@mized.se

Fungerar Mized utomlands?

Ja.

Fungerar Mized off-line?

Nej, du behöver tillgång till internet. Allra bäst fungerar Mized med ett bra WiFi.

Har jag tillgång till min träningsdokumentation efter att min prenumeration har avslutats?

Din träningslogg ligger sparad på den användarprofil som du har registrerat i Mized. Denna logg sparas även om du som användare väljer att inte förnya din Premium-prenumeration. Då kan du fortfarande se din logg i kalendern, men du har inte tillgång till passen, eftersom dessa kräver Premium-prenumeration. Om du vid ett senare tillfälle väljer att gå tillbaka till din Premium-prenumeration igen får du direkt tillgång till de pass som tidigare loggats i din kalender.

Är Mized säker?

Mized är en app som är utvecklad i Sverige och har följt krav på IT-utvecklingsprocesser och datasäkerhet. All kommunikation med servern är krypterad och användaruppgifter sparas på skyddade servrar och Mized delar inte användaruppgifter med tredjepart. Ingen sekretessbelagd information eller känsliga personuppgifter hanteras i Mized.

Kan jag överlåta min prenumeration på Mized till någon annan?

Nej, prenumerationen på Mized Premium är kopplad till ditt personliga iTunes- eller Googlekonto.

Hur kontaktar jag Mized?

Du når Mized via ett mail till info@mized.se

Mized finns också på:

Instagram (@mized.se och #mizedapp)

Facebook (”Mized”)

Twitter (@mized_se)

Är Mized berättigad friskvård?

Ja, Mized är berättigad friskvård enligt Skatteverkets riktlinjer.

 

När du tecknar din prenumeration hos Apple eller Google så genereras det automatiskt ett kvitto som mailas till den epost-adress som du har kopplad till ditt konto hos dom. Om du inte har fått eller inte kan hitta mailet, så kan du gå in på din kontosida hos Apple/Google och hämta kvittot den vägen. Detta kvitto lämnar du sedan till din arbetgivare. Vissa arbetsgivare vill även veta mer exakt vad Mized är, och då kan du behöva ge länken till www.mized.se eller presentera en skärmdump från Mized-startsidan.